Suomen Raamattuopiston rehtori Juha Vähäsarja jakaa ajatuksen hetken hiljentymiseksi arkisin klo 6.36 ja klo 21.36.

Hartaudet tarjoaa Suomen Raamattuopisto ja vuoroviikoin Elämä-lehti tai Perussanoma Oy.

Minä annan teille uuden käskyn: rakastakaa toisianne! Niin kuin minä olen rakastanut teitä, rakastakaa tekin toinen toistanne. Kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos te rakastatte toisianne. Joh. 13:34–35

Jos me kiellämme, että meissä on edelleen syntiä, me emme ole totuudesta. Jos me emme tahdo rakastaa toisiamme Jeesuksen opetuslapsina, me emme tunne Jumalan sydämenlyöntejä. Kaikessa me kristityt emme ole samaa mieltä. Kaikkia näkemyksiä tai luonteenpiirteitä emme voi toisissamme hyväksyä. Kaikessa ei tarvitse väkisin kulkea käsikynkässä. Mutta jokaista tulee rakastaa, niin kuin Kristus rakasti meitä: ehdottomasti ja koko sydämestä. Erityisesti uskonveljiä ja -sisaria. Se tarkoittaa, että tahdomme toiselle hyvää, tarkoitamme toiselle hyvää ja puhumme toisesta hyvää. Se tarkoittaa, että olemme valmiita jakamaan omastamme toisten hyväksi, erityisesti uskonystävien. Jos me rakastamme toisiamme ja niitäkin, jotka eivät kulje samaa tietä, me laskemme rakkauden ja uskon kipinöitä moniin sydämiin. Ehkä meidät voi oppia tunnistamaan kristityiksi rakkaudestamme ja siitä, että me pidämme toisistamme hyvää huolta.

Teksti on Juha Vähäsarjan hartauskirjasta Joka päivä lapsen lailla.
© Juha Vähäsarja & Perussanoma Oy